طبق تحقیقاتی که تا کنون انجام گرفته است فرزندان یکی از عوامل مؤثر در تصمیمگیریهای خانواده هستند. بدیهی است که برای بازاریابان نیز این نقش بسیار مهم است لذا در این تحقیق برآن شدیم که به بررسی تأثیرنظر فرزندان در فرآیند خرید (هم کالاهای مربوط به خود و هم کالاهای مربوط به خانواده) بپردازیم. لذا در این تحقیق رابطه عواملی چون جنسیت فرزندان، درآمد فرزندان، مرتبه تولد آنها، وضعیت اقتصادی حاکم بر فررندان، تعداد فرزندان، سن فرزندان، اختلاف سنی فرزندان و والدین و میزان اطلاعات فرزندان درخصوص کالاهای مختلف و تصمیمگیری خرید والدین برای خرید 2 نوع کالا (سفر به عنوان کالای خانواده و لوازم تحریر و اسباب باری به عنوان کالای خودفرزند)در محدوده شهری مشهد مورد بررسی قرار دادهایم.
در این تحقیق 522 نفر از والدین مورد بررسی قرار گرفتهاند که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدهاند. تجزیه و تحلیل با کمک نرمافزارهای آماری Statistica و Spss16و با آمارههای توصیفی و استنباطی انجام شده است.
نتایج حاصل از تحلیل اطلاعات نیز حاکی از اثباتتاثیرنظر فرزندان در تصمیمگیریهای خرید چه در موردی خرید کالای مربوط به خود و چه در مورد خرید کالای مربوط خانواده میباشد.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.