فروشگاه جامع دانلود پایان نامه های دانشگاهی >

فروشگاه جامع دانلود پایان نامه های دانشگاهی

دانلود پایان نامه های دانشگاهی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری

فروشگاه جامع دانلود پایان نامه های دانشگاهی

دانلود پایان نامه های دانشگاهی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری


طبق تحقیقاتی که تا کنون انجام گرفته است فرزندان یکی از عوامل مؤثر در تصمیم­گیری­های خانواده هستند. بدیهی است که برای بازاریابان نیز این نقش بسیار مهم است لذا در این تحقیق برآن شدیم که به بررسی تأثیرنظر فرزندان در فرآیند خرید (هم کالاهای مربوط به خود و هم کالاهای مربوط به خانواده) بپردازیم. لذا در این تحقیق رابطه عواملی چون جنسیت فرزندان، درآمد فرزندان، مرتبه تولد آنها، وضعیت اقتصادی حاکم بر فررندان، تعداد فرزندان، سن فرزندان، اختلاف سنی فرزندان و والدین و میزان اطلاعات فرزندان درخصوص کالاهای مختلف و تصمیم­گیری خرید والدین برای خرید 2 نوع کالا (سفر به عنوان کالای خانواده و لوازم تحریر و اسباب باری به عنوان کالای خودفرزند)در محدوده شهری مشهد مورد بررسی قرار داده­ایم.
در این تحقیق 522 نفر از والدین مورد بررسی قرار گرفته­اند که با استفاده از روش نمونه­گیری تصادفی ساده انتخاب شده­اند. تجزیه و تحلیل با کمک نرم­افزارهای آماری Statistica  و   Spss16و با آماره­های توصیفی و استنباطی انجام شده است.

نتایج حاصل از تحلیل اطلاعات نیز حاکی از اثباتتاثیرنظر فرزندان در تصمیم­گیری­های خرید چه در موردی خرید کالای مربوط به خود و چه در مورد خرید کالای مربوط خانواده می­باشد.




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.