فروشگاه جامع دانلود پایان نامه های دانشگاهی >

فروشگاه جامع دانلود پایان نامه های دانشگاهی

دانلود پایان نامه های دانشگاهی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری

فروشگاه جامع دانلود پایان نامه های دانشگاهی

دانلود پایان نامه های دانشگاهی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری

سپس فرضیات تحقیق که شامل فرضیات اصلی و فرعی است در فصل چهارم بیان شد.  به این ترتیب که یکبار اثر مستقیم متغیرهای دانش متمم با توجه به دو عامل فرهنگ یادگیری وساختار بخش بندی شده بر اثربخشی جذب دانش و بار دیگر تاثیر اثربخشی جذب دانش بر بهبود عملکرد مورد بررسی قرار گرفت و سپس اثر غیر مستقیم متغیر مستقل دانش متمم از طریق اثر واسط ضریب اثربخشی بر متغیر وابسته بهبود عملکرد سازمانی سنجیده شد. برای بررسی فرضیات مورد نظر از پرسشنامه­ای شامل 21 سوال اختصاصی که ازپنج قسمت گویه­های مورد نظر برای دانش متمم، فرهنگ یادگیری و ساختار بخش بندی شده و اثربخشی جذب دانش متمم وبهبود عملکرد تشکیل شده است، استفاده گردیده است. جهت بررسی روایی پرسشنامه مورد استفاده از روایی محتوایی و صوری و روایی عاملی تاییدی استفاده گردیده است، همچنین پایایی یا قابلیت اعتماد پرسشنامه با توزیع 10 درصد تعداد کل پرسشنامه ­ها و محاسبه ضریب آلفای کرونباخ محاسبه گردید. برای جمع آوری داده­ها از روش نمونه گیری تصادفی ساده  و  برای تحلیل داده­ها از نرم افزارهای اسمارت پی.ال.اس  استفاده شد.  نتایج تحلیل­های انجام شده در فصل چهارم ارائه گردیده است. در نتیجه بررسی­ها و تحلیل­های انجام شده در فصل چهارم این نتایج حاصل گردید که  متغیر مستقل دانش متمم، بر بهبود عملکرد سازمانی تاثیر دارد و متغیر تعدیل کننده فرهنگ یادگیری براثربخشی جذب دانش تاثیر دارد ولی اثر متغیر تعدیلگر ساختار بخش بندی شده بر اثربخشی جذب دانش  مورد تایید قرار نگرفته است ،تاثیر دانش متمم بر اثربخشی جذب دانش مورد تایید قرار گرفت و همچنین تاثیر اثربخشی جذب دانش بر بهبود عملکرد نیز تایید شد و در نهایت اثر غیر مستقیم متغیر دانش متمم بر بهبود عملکرد سازمانی از طریق ضریب اثربخشی سازمان نیز تایید گردیده است.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.