سپس فرضیات تحقیق که شامل فرضیات اصلی و فرعی است در فصل چهارم بیان شد. به این ترتیب که یکبار اثر مستقیم متغیرهای دانش متمم با توجه به دو عامل فرهنگ یادگیری وساختار بخش بندی شده بر اثربخشی جذب دانش و بار دیگر تاثیر اثربخشی جذب دانش بر بهبود عملکرد مورد بررسی قرار گرفت و سپس اثر غیر مستقیم متغیر مستقل دانش متمم از طریق اثر واسط ضریب اثربخشی بر متغیر وابسته بهبود عملکرد سازمانی سنجیده شد. برای بررسی فرضیات مورد نظر از پرسشنامهای شامل 21 سوال اختصاصی که ازپنج قسمت گویههای مورد نظر برای دانش متمم، فرهنگ یادگیری و ساختار بخش بندی شده و اثربخشی جذب دانش متمم وبهبود عملکرد تشکیل شده است، استفاده گردیده است. جهت بررسی روایی پرسشنامه مورد استفاده از روایی محتوایی و صوری و روایی عاملی تاییدی استفاده گردیده است، همچنین پایایی یا قابلیت اعتماد پرسشنامه با توزیع 10 درصد تعداد کل پرسشنامه ها و محاسبه ضریب آلفای کرونباخ محاسبه گردید. برای جمع آوری دادهها از روش نمونه گیری تصادفی ساده و برای تحلیل دادهها از نرم افزارهای اسمارت پی.ال.اس استفاده شد. نتایج تحلیلهای انجام شده در فصل چهارم ارائه گردیده است. در نتیجه بررسیها و تحلیلهای انجام شده در فصل چهارم این نتایج حاصل گردید که متغیر مستقل دانش متمم، بر بهبود عملکرد سازمانی تاثیر دارد و متغیر تعدیل کننده فرهنگ یادگیری براثربخشی جذب دانش تاثیر دارد ولی اثر متغیر تعدیلگر ساختار بخش بندی شده بر اثربخشی جذب دانش مورد تایید قرار نگرفته است ،تاثیر دانش متمم بر اثربخشی جذب دانش مورد تایید قرار گرفت و همچنین تاثیر اثربخشی جذب دانش بر بهبود عملکرد نیز تایید شد و در نهایت اثر غیر مستقیم متغیر دانش متمم بر بهبود عملکرد سازمانی از طریق ضریب اثربخشی سازمان نیز تایید گردیده است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.